dari kecik lagi, selalu cakap kt umi & ayah, nak fly nak fly nak sambung belajar luar negara
mula-mula taknak masuk sbp, tp bila fikir peluang nk fly, hati ni relakan juga
bila sampai sekolah menengah, setiap kali malas nk belajar, ingat, eh nk fly results mesti gempak
struggle bagai nak rak dengan rakan-rakan seperjuangan
ingat lagi betapa excited nya nak apply scholarship, nak prepare untuk interview in english
sampaikan text dengan almaz pun nak guna englsih :)
nak pergi interview pulak, sanggup naik bas pergi johor
usaha demi usaha. tangga dipanjat satu demi satu.
alhamdulillah. i got the scholarship. god give me a chance to further my studies in united state (i/allah)
tapi. tapi.
seriously, the life i live right now, is not what i ever thought in my life.
i miss my high school's time. i miss the time me and my gf's breaking school rules.
i miss the time where i can laugh and have all fun like other teenagers.
i miss the time when i still can smile even though i'm stressed.
i hate living in the world which people are so intelligent until they dont want to have fun.
i hate living with people who always think they are the best.
i hate living in the world where CGPA, books and results are everything for you.
i hate living in the loveli-less and friendship-less world.
ya allah. kalau ini lah yang terbaik untuk ku, kuatkan lah hati ini untuk menelan semuanya.
4 comments:
"i hate living with people who always think they are the best"
"i hate living in the loveli-less and friendship-less world."
oh now i realize what kind of person I am =.="
syahida! hahaha mengada betul! you know it's NOT you! :)
dalam kita gembira dek munculnya mentari pagi..
tiba-tiba hujan turun membasahi bumi.. tika itu kita gusar kerna sirnanya mentari.
rupanya2.. DIA turunkan hujan sebab nak bagi kita sesuatu yang lebih indah lagi.. itulah pelangi..
"bukan semua perkara yang kita rasa baik untuk kita itu akan benar2 membawa kebaikan kepada kita.. dan bukan semua perkara yang kita rasa buruk pada kita akan membawa keburukan kepada kita"
if u said this is ur fate, there's always a silver lining behind this. ALLAH sayang qila... sebab tu ALLAH bagi qila semua ni.. insyaAllah, tentu ada sesuatu yang lebih baik menanti qila lepas ni.. put ur trust in HIM..
bersusah2 dulu, bersenang2 kemudian
ok?
go2x chaiyok!! gambate!
qila boleh!
Maka test statistics pun berakhir dengan tahi.
Post a Comment