Saturday, July 2, 2011

why am i choosing ISU over IUB?

i know, ramai orang macam pelik, why on earth tiba-tiba je qila pergi Iowa State University :/ i wanted to write and explain about this in blog longgg time ago, but laziness and procrastination is taking place at this moment.

kalau nak bercerita kenape tak pergi IUB (it was my dream school) sangatlah panjang. senang cerita, because too many problems.

  • Password- this is the first problem. i lost my OneStart password (OneStart is the website where you have to click "i'm attending IUB this Fall" to get your I-20). yes, fyi IUB did NOT put the I-20 together with the offer letter. here came the second problem. when i called IUB asking my password, they asked me to come over the ITS Center to get the new one. or else, i have to fax them, but they only post the new password through snail mail T.T 
  • Senior(s)- kan p/word hilang kan, then since amir (inti senior) dah balik Malaysia, i asked another senior for help. he was the one yang cakap manis, kalau ade ape-ape masalah cakap kat dia. but then bila minta tolong, dye taknak tolong. serious wa cakap lu, senior tu memang kerek gila. kalau taknak tolong, cakap jelah straight macam 'weyh aku taknak tolong kau okay. pergi main jauh-jauh' T.T ini cakap berlapis-lapis, tapi in the end taknak tolong. last-last senior chinese yang tolong. nak harap malay? pfsh cakap je lebih.
*ps-if you read this, i dont mind. you really need to change that kind of behavior.

  • housing- to be honest, part ni memang buat qila stress. last two month, qila dah search psl housing bla bla. then that time, ade senior cakap tak payah cari rumah, sbb dia nak uruskan. so i leave housing thingy kat dia. but then, baru last two weeks, dia pass qila dengan shikah kt senior lain. then the another senior suruh cari apartment sendiri. stfu. tengok-tengok most of the apartment dh full. yang ade yang 2 beds je and we have to pay expensive rent =.= tu tak termasuk lagi masalah nak bayar deposit, nk isi lease housing and the haunted house. (this is so frustrating becauses i put a big trust on them)
  • I-20- dahla dapat lambat gila, lepas tu dapat course mcm pelik- 'health teacher education'? tu takpe lagi. tengok-tengok birthday salah. danggggg that I-20 tak boleh digunakan. nak tunggu I-20 baru? it gonna be forever, sbb IUB slow mcm snail.
  • parents- actually my mom memang suruh pergi ISU sejak dulu lagi. tp qila yang nak sangat masuk IUB. but then after all stress and problems, i did istikharah, and yes i do think Iowa State is the best for me.
betul lah orang cakap, 
"no matter how big our plans are, it will never be as good as His plan" :')


i'm going to VISA interview next friday >.<

6 comments:

Rudy said...

Yayyyyyy good luck visa interview. Jangan banyak cakap mcm selalu nanti diorg marah lololol

Kerek gila senior tu, nanti suruh Amir belasah -__-

Rudy said...

btw cantik layout :D

akiraqeela said...

rudy_o- mane nak cakap banyak. cakap english pun berterabur >:O

thanksssss. (for the layout)

nmasturas. said...

hahaha. mas yang ni xkasi amir belasah2 ni :P


its ok qila :)
may Allah ease. good luck!

akiraqeela said...

:P yelah yelah, tak belasah


i/allah. thanks

Daie-In-Action said...

good luck, interview ;)